Oldal kiválasztása

Katt ide: ... ajándékba kap egy inget!

Esküvői menetrend megtervezése lépésről-lépésre

Miért fontos esküvői menetrendet készíteni? Az esküvő tervezése nem csak addig tart, hogy a pár felöltözik, és belép a kapun. Hacsak nem extra-lazára veszik a figurát, és improvizálják végig a napot, akkor az esküvőnek is jó, ha van egy megszabott programja. Mi legyen ebben benne?

Az esküvői menetrend épp olyan fontos, mint a szervezés megelőző lépései. Egy mindenre kiterjedő ütemterv nagy segítség a szervezés során, és elengedhetetlen a nagy napon. Mutatjuk, hogy csinálja jól! 

Miért fontos az esküvői menetrend?

Az esküvőnek, akárcsak egy előadásnak, vagy nagy állami eseménynek, fontos, hogy legyen forgatókönyve. Ez azért kell, hogy a nagy napon ne csússzon ki a szervezés és az ifjú pár kezéből,. Fel legyenek készülve egy “tökéletes” forgatókönyvvel, átlássák, mire mennyi idő szükséges, ki, mikor, hol, mit csinál épp. Ha nagy a vendégsereg, különösen fontos a forgatókönyv minél pontosabb megszabása, mert ebben az esetben már tömegeket kell mozgatni. Természetesen itt szerepelnek a lehetséges buktatók, és itt merülhetnek fel előre a B, C, D… Zs tervek is. Ha esküvőszervezőt bérelnek fel, ő természetesen gondoskodik mindenről, de ha Önök szervezik, akkor erre nagy szükség lesz. Meg fogják köszönni maguknak, ha pontosan terveznek!

Mi az az esküvői forgatókönyv? Mit kell tartalmaznia?

esküvői menetrend tervezés
Forrás: Canva
  • Először is a pontos, órára és percre leosztott menetrendet: melyik program mikor és hol veszi kezdetét. A programpontok közé vegye be az ifjú pár és a szervezők a nagy nap előkészületeit is. Ilyen például a helyszín felkészítése, megérkezés, stb.). Mérjék fel a programpontok várható végét is! Hagyjanak úgynevezett puffer-időt, ami arra kell, ha késés támad, még legyen hová “átlógni”. De ez az idő ne legyen túl sok, mert ha minden terv szerint marad, akkor könnyen keletkeznek üresjáratok.
  • Ki mikor érkezik és távozik, és ezt miképp teszi. Ha például a nagymama korán szeret feküdni, és az egyik unokája viszi haza, akkor az unoka beszéde ne ezutánra legyen betervezve.
  • A programpontokhoz tartozó B terveket, azaz azokat a kiegészítő javaslatokat, amik a leggyakrabban előforduló esküvői bakikat számba veszik. Ilyen például szabadtéri esküvő esetén beltéri variáció esőre, vagy hogy mi történjen csúszás esetén mi történjen. Gyakori probléma még , hogy a menyasszonyi ruhán kisebb-nagyobb szakadások keletkeznek, a vendégek közül valaki eltéved két helyszín között, a gyerekek megunják a ceremóniát, de az is lehet, hogy valaki rosszul lesz a melegben.
  • Az egyes programpontokhoz adjanak hozzá embereket: ki hol található az adott programpont alatt, szükséges-e, hogy valaki irányítsa a folyamatokat, szükséges-e, hogy ez a valaki előre menjen vagy előkészületeket tegyen? 
  • Szükséges eszközök az adott programokhoz (az előre elkészítettek és a helyszínen szükségesek is). 

Kinek lesz szüksége az esküvői forgatókönyvre? Kivel kell megosztani? 

A szervezők, tanúk és mindenki, aki részt vesz a lebonyolításban, megkaphatja a forgatókönyvet, sőt, szerkesztési lehetőséget is érdemes nekik adni. Azok, akik valamilyen partnerségi viszonyban vannak a szervezéssel, például a fodrász vagy a helyszín saját szervezője, tulajdonosa, vezetője szintén kaphat ilyet. Tőlük illik megkérdezni előre, hogy igénylik-e az egész forgatókönyvet, vagy csak a legfontosabb adatokat küldjék el.

Fontos! Ha nagy a vendégsereg, és nem magától értetődik minden (például máshol van a szertartás, mint a lagzi, esetleg van külön kijelölt fényképezkedő-idő, stb.) akkor a násznépnek is érdemes adni egy egyszerűsített forgatókönyvet az esküvőről, amiben szerepelnek a fő események és a hozzájuk kapcsolódó időpontok és helyszínek. Így senki nem kóvályog majd össze-vissza, és senki nem késik el. A forgatókönyv násznépnek használatos verzióját gyakran a meghívóhoz szokták csatolni. 

esküvői ünneplés
Forrás: Canva

Esküvői menetrend: milyen formában érdemes ezt szerkeszteni? 

Mivel a vendégeknek nem lesz szüksége a forgatókönyv bő, mindent tartalmazó verziójára, ezért érdemes különböző színekkel vagy jelzésekkel dolgozni. A szervezők, partnerek, szolgáltatók a legjobb, ha egy olyan verzióba dolgoznak, amely mindenki által szerkeszthető. Így nem kell külön időt szánni még arra is, hogy valaki összefésülje és a változó, egymást tologató időpontokat a végtelenségig egyeztesse az érdekeltekkel. A nyilvános, mindenki számára érdekes menetrendet próbálja meg a “stáb” tisztán tartani, hogy a végén a forgatókönyv publikus részét csak át kelljen másolni. 

Mire kell figyelni egy esküvő megszervezése előtt? Milyen buktatói lehetnek egy esküvőnek?

Ahhoz, hogy az esküvő zökkenőmentes legyen, minden, a szervezésben és lebonyolításban részt vevő személynek tudnia kell, hogy mi a teendő. A különböző szakembereknek beleszólásuk lehet, mit mikor és hogyan kell előre eltervezni. 

Kik ők? Kikkel kell egyeztetni, esetleg belevonni a szervezésbe?

  • A családból: A házasulandók, a tanúk, esetleg az örömszülők vagy a testvérek.
  • A szolgáltatók: a sminkes, a fodrász, a virágos, a díszítők és a lebonyolítók, a fotósok, a zenészek, a ceremóniamester vagy a vőfély, és persze a pap, lelkész vagy a szertartásvezető.
  • Ha van valamilyen nagy dobás az esküvőn: különbusz, táncbemutató, stb.: az érintetteknek is lehetőséget kell adni, hogy a programponthoz a szervezésben hozzászóljanak. 
esküvői frizura
Forrás: Canva

Esküvő menetrend polgári szertartás esetén:

Lássunk pár fontos kitételt, mire kell ügyelni, amikor a polgári szertartás menetrendjét készítjük!

A polgári szertartás valójában egy jogi procedúra (is), ezért nagyon fontos, hogy a szükséges okmányok listáját feljegyezzék. Ezt kommunikálják időben a tanúk felé is, nekik is szükségük lesz ugyanis igazolványokra. Mivel minden egyes polgári szertartás más, attól függően, hogy mekkora feneket kerítenek neki, érdemes pontról-pontra átbeszélni az anyakönyvvezetővel is a lépéseket.

A polgári esküvő megszervezésében ezek a cikkek is segíthetnek:

Esküvő menetrend egyházi szertartás esetén

Az esküvői szertartás lépései attól függően alakulhatnak különbözőképpen, hogy a pár melyik egyház tagja. Hacsak nem a saját felekezethez tartozik MINDEN EGYES meghívott, nagyon is illik egy előzetes menetrendet a lelkésszel, pappal, lelkésszel, rabbival, guruval, stb. együtt összeírni a vendégek számára, hogy ne érezzék magukat furcsán egy másik vagy idegen vallás házában. 

Minden egyes vallás más és más szertartást végez. Más ponton lép be a lelki vezető, mást mondanak – a násznép másképp, máshol ül és más a feladata. Vannak egyházak, ahol a lelkész beszédébe beépül a násznép tennivalója (felállás, leülés, ének), ám van, ahol a távoli rokonság és a barátok számára az egész boldog ünnep frusztrált nézelődéssel telik, hogy mit csinálnak a többiek. Érdemes időt szánni rá, és bevonni az egyház valamelyik tagját, hogy pontos és érthető leírás készüljön arról, hogy a templomban kinek mi a dolga – kiegészítve azzal, hogy milyen öltözék megengedett a templom vagy imaház falai közt.

Az esküvői menetrend épp olyan fontos, mint a szervezés megelőző lépései. Egy mindenre kiterjedő ütemterv nagy segítség a szervezés során, és elengedhetetlen a nagy napon!

Ezek is érdekelhetik még…

Az Ön kosara0
A kosár üres.
Vásárlás folytatása
0