Tartalom
- Miért fontos az esküvői menetrend?
- Mi az az esküvői forgatókönyv? Mit kell tartalmaznia?
- Kinek lesz szüksége az esküvői forgatókönyvre? Kivel kell megosztani?
- Esküvői menetrend: milyen formában érdemes ezt szerkeszteni?
- Mire kell figyelni egy esküvő megszervezése előtt? Milyen buktatói lehetnek egy esküvőnek?
- Esküvő menetrend polgári szertartás esetén:
- Esküvő menetrend egyházi szertartás esetén
Miért fontos esküvői menetrendet készíteni? Az esküvő tervezése nem csak addig tart, hogy a pár felöltözik, és belép a kapun. Hacsak nem extra-lazára veszik a figurát, és improvizálják végig a napot, akkor az esküvőnek is jó, ha van egy megszabott programja. Mi legyen ebben benne?
Az esküvői menetrend épp olyan fontos, mint a szervezés megelőző lépései. Egy mindenre kiterjedő ütemterv nagy segítség a szervezés során, és elengedhetetlen a nagy napon. Mutatjuk, hogy csinálja jól!
Miért fontos az esküvői menetrend?
Az esküvőnek, akárcsak egy előadásnak, vagy nagy állami eseménynek, fontos, hogy legyen forgatókönyve. Ez azért kell, hogy a nagy napon ne csússzon ki a szervezés és az ifjú pár kezéből,. Fel legyenek készülve egy “tökéletes” forgatókönyvvel, átlássák, mire mennyi idő szükséges, ki, mikor, hol, mit csinál épp. Ha nagy a vendégsereg, különösen fontos a forgatókönyv minél pontosabb megszabása, mert ebben az esetben már tömegeket kell mozgatni. Természetesen itt szerepelnek a lehetséges buktatók, és itt merülhetnek fel előre a B, C, D… Zs tervek is. Ha esküvőszervezőt bérelnek fel, ő természetesen gondoskodik mindenről, de ha Önök szervezik, akkor erre nagy szükség lesz. Meg fogják köszönni maguknak, ha pontosan terveznek!
Mi az az esküvői forgatókönyv? Mit kell tartalmaznia?
- Először is a pontos, órára és percre leosztott menetrendet: melyik program mikor és hol veszi kezdetét. A programpontok közé vegye be az ifjú pár és a szervezők a nagy nap előkészületeit is. Ilyen például a helyszín felkészítése, megérkezés, stb.). Mérjék fel a programpontok várható végét is! Hagyjanak úgynevezett puffer-időt, ami arra kell, ha késés támad, még legyen hová “átlógni”. De ez az idő ne legyen túl sok, mert ha minden terv szerint marad, akkor könnyen keletkeznek üresjáratok.
- Ki mikor érkezik és távozik, és ezt miképp teszi. Ha például a nagymama korán szeret feküdni, és az egyik unokája viszi haza, akkor az unoka beszéde ne ezutánra legyen betervezve.
- A programpontokhoz tartozó B terveket, azaz azokat a kiegészítő javaslatokat, amik a leggyakrabban előforduló esküvői bakikat számba veszik. Ilyen például szabadtéri esküvő esetén beltéri variáció esőre, vagy hogy mi történjen csúszás esetén mi történjen. Gyakori probléma még , hogy a menyasszonyi ruhán kisebb-nagyobb szakadások keletkeznek, a vendégek közül valaki eltéved két helyszín között, a gyerekek megunják a ceremóniát, de az is lehet, hogy valaki rosszul lesz a melegben.
- Az egyes programpontokhoz adjanak hozzá embereket: ki hol található az adott programpont alatt, szükséges-e, hogy valaki irányítsa a folyamatokat, szükséges-e, hogy ez a valaki előre menjen vagy előkészületeket tegyen?
- Szükséges eszközök az adott programokhoz (az előre elkészítettek és a helyszínen szükségesek is).
-
Manzetti esküvői mellény szett9 990 Ft
-
Goldenland esküvői mellény szett12 990 Ft
Kinek lesz szüksége az esküvői forgatókönyvre? Kivel kell megosztani?
A szervezők, tanúk és mindenki, aki részt vesz a lebonyolításban, megkaphatja a forgatókönyvet, sőt, szerkesztési lehetőséget is érdemes nekik adni. Azok, akik valamilyen partnerségi viszonyban vannak a szervezéssel, például a fodrász vagy a helyszín saját szervezője, tulajdonosa, vezetője szintén kaphat ilyet. Tőlük illik megkérdezni előre, hogy igénylik-e az egész forgatókönyvet, vagy csak a legfontosabb adatokat küldjék el.
Fontos! Ha nagy a vendégsereg, és nem magától értetődik minden (például máshol van a szertartás, mint a lagzi, esetleg van külön kijelölt fényképezkedő-idő, stb.) akkor a násznépnek is érdemes adni egy egyszerűsített forgatókönyvet az esküvőről, amiben szerepelnek a fő események és a hozzájuk kapcsolódó időpontok és helyszínek. Így senki nem kóvályog majd össze-vissza, és senki nem késik el. A forgatókönyv násznépnek használatos verzióját gyakran a meghívóhoz szokták csatolni.
Esküvői menetrend: milyen formában érdemes ezt szerkeszteni?
Mivel a vendégeknek nem lesz szüksége a forgatókönyv bő, mindent tartalmazó verziójára, ezért érdemes különböző színekkel vagy jelzésekkel dolgozni. A szervezők, partnerek, szolgáltatók a legjobb, ha egy olyan verzióba dolgoznak, amely mindenki által szerkeszthető. Így nem kell külön időt szánni még arra is, hogy valaki összefésülje és a változó, egymást tologató időpontokat a végtelenségig egyeztesse az érdekeltekkel. A nyilvános, mindenki számára érdekes menetrendet próbálja meg a “stáb” tisztán tartani, hogy a végén a forgatókönyv publikus részét csak át kelljen másolni.
Mire kell figyelni egy esküvő megszervezése előtt? Milyen buktatói lehetnek egy esküvőnek?
Ahhoz, hogy az esküvő zökkenőmentes legyen, minden, a szervezésben és lebonyolításban részt vevő személynek tudnia kell, hogy mi a teendő. A különböző szakembereknek beleszólásuk lehet, mit mikor és hogyan kell előre eltervezni.
Kik ők? Kikkel kell egyeztetni, esetleg belevonni a szervezésbe?
- A családból: A házasulandók, a tanúk, esetleg az örömszülők vagy a testvérek.
- A szolgáltatók: a sminkes, a fodrász, a virágos, a díszítők és a lebonyolítók, a fotósok, a zenészek, a ceremóniamester vagy a vőfély, és persze a pap, lelkész vagy a szertartásvezető.
- Ha van valamilyen nagy dobás az esküvőn: különbusz, táncbemutató, stb.: az érintetteknek is lehetőséget kell adni, hogy a programponthoz a szervezésben hozzászóljanak.
Esküvő menetrend polgári szertartás esetén:
Lássunk pár fontos kitételt, mire kell ügyelni, amikor a polgári szertartás menetrendjét készítjük!
A polgári szertartás valójában egy jogi procedúra (is), ezért nagyon fontos, hogy a szükséges okmányok listáját feljegyezzék. Ezt kommunikálják időben a tanúk felé is, nekik is szükségük lesz ugyanis igazolványokra. Mivel minden egyes polgári szertartás más, attól függően, hogy mekkora feneket kerítenek neki, érdemes pontról-pontra átbeszélni az anyakönyvvezetővel is a lépéseket.
A polgári esküvő megszervezésében ezek a cikkek is segíthetnek:
Esküvő menetrend egyházi szertartás esetén
Az esküvői szertartás lépései attól függően alakulhatnak különbözőképpen, hogy a pár melyik egyház tagja. Hacsak nem a saját felekezethez tartozik MINDEN EGYES meghívott, nagyon is illik egy előzetes menetrendet a lelkésszel, pappal, lelkésszel, rabbival, guruval, stb. együtt összeírni a vendégek számára, hogy ne érezzék magukat furcsán egy másik vagy idegen vallás házában.
Minden egyes vallás más és más szertartást végez. Más ponton lép be a lelki vezető, mást mondanak – a násznép másképp, máshol ül és más a feladata. Vannak egyházak, ahol a lelkész beszédébe beépül a násznép tennivalója (felállás, leülés, ének), ám van, ahol a távoli rokonság és a barátok számára az egész boldog ünnep frusztrált nézelődéssel telik, hogy mit csinálnak a többiek. Érdemes időt szánni rá, és bevonni az egyház valamelyik tagját, hogy pontos és érthető leírás készüljön arról, hogy a templomban kinek mi a dolga – kiegészítve azzal, hogy milyen öltözék megengedett a templom vagy imaház falai közt.
Az esküvői menetrend épp olyan fontos, mint a szervezés megelőző lépései. Egy mindenre kiterjedő ütemterv nagy segítség a szervezés során, és elengedhetetlen a nagy napon!
0 hozzászólás