Oldal kiválasztása

Katt ide: 50% kedvezmény...

25 egészséges és különleges férfias étel

Ha egészséges ételekre gondolunk, rögtön a saláta jut eszünkbe, ám sokak szerint az „nyúltáp”, amit „igazi férfi” nem fogyaszt. Nézzük, mik lehetnek azok az egészséges, mégis férfias ételek, amikből változatos fogásokat lehet készíteni!

Szeretné ha nem csak elegáns, hanem fess, ellenállhatatlan is lenne az öltönyben, amit visel? Akkor figyeljen oda a táplálkozásra és a testmozgásra is! Ez a cikk segít Önnek abban, hogy megtegye az első lépéseket az egészségesebb élethez vezető ösvényen – összegyűjtöttünk 25 egészséges, mégis férfias ételt!

Egészséges & férfias ételek

1. Burgonya

A közhiedelemmel ellentétben a krumplinak számos előnye van, csak arra kell ügyelni, hogy hogyan készíti el az ember. A hasábburgonya olajban kisütve nem tesz jót a fitness projektnek, de a főtt, párolt, esetleg cserépedényben kisütött burgonyának nem kell ellenállnia: a pityókának ugyanis a kálium, rost, fehérje, C- és E-vitamin, kalcium, vas és magnéziumtartalma kifejezetten magas.

2. Kávé

Akárcsak a burgonya, a kávé is kifejezetten pozitív hatással lehet az ember egészségére természetes összetevői miatt. Természetesen megfelelő formában és mértékben fogyasztva, tehát naponta 2-3 csésze eszpresszónál nem többet, kevés cukorral, és a toppingokat lehetőleg mellőzve.

Rövid távon növeli szellemi és fizikai erőnlétét és képességeit, és a laboratóriumi kutatások kimutatták, hogy hosszabb távon csökkenti a cukorbetegség, az Alzheimer-kór és a májrák kockázatát, valamint enyhíti a migrén és az asztma tüneteit. Itt olvashat a kávé jótékony hatásairól.

Kávé az egyik legférfiasabb étel

3. Lenmag

A lenmag rendszeres fogyasztása csökkenti a rákbetegség kialakulásának kockázatát, a vérnyomást és a koleszterinszintet. Megelőzhető vele a szervezetben bekövetkező gyulladások kialakulása, az elhízás, a szív-és érrendszeri megbetegedések. Enyhíti a cukorbetegség tüneteit, és serkentheti a máj működését. Egy nemrég végzett kutatás szerint valamelyest csökkentheti a vérnyomást is. Emellett olcsó, könnyen hozzáférhető és sokféle ételhez hozzá lehet adni. A lenmagot azonban ne egészben fogyassza el, mert akkor nem tudja kifejteni a hatását: darálja le vagy áztassa be, és így keverje az ételekhez.

4. Fehér tea

A legegészségesebb tea a fehér tea, ugyanis ebben a fajtában található meg a legtöbb antioxidáns, ami rákmegelőző hatású. Elsőre talán kevésbé tűnik férfiasnak teázni, mint meginni egy sört, de ha utánanéz a japán teaszertartásoknak, láthatja, hogy egyáltalán nem csak a hölgyek élvezhetik a jótékony hatásokat!

5. Grapefruit

Ez a gyümölcs igazi titkos fegyver, szinte fel se lehet sorolni, mennyire sokszínű, sokrétű előnyökkel rendelkezik. Jótékony hatással van az emésztésre, a gazdag rosttartalma miatt salaktalanító jellege is van. Mivel emellett a folyadékfelvevőképessége is magas, így teltségérzetet okoz, s egyben az állati eredetű zsírok lebontásában is segít, ezért, ha fogyókúrázik, háromszorosan is előnyös lehet. Magas a C-, B-, és az A-vitamin tartalma miatt és rendkívül ajánlott az étrendbe való beépítése. A grapefruit, pontosabban a magja tulajdonképpen egy természetes antibiotikum, érdemes akkor is bevetni, amikor a szervezetben valamilyen gyulladás vagy fertőzés van.

Mivel magas káliumtartalommal rendelkezik, ezért a máj egészségét is biztosítja. A grapefruit egyes kutatások szerint még jó hatással lehet a vesékre, húgyutakra, gyomor- és bélpanaszokra, fülgyulladásra, torokfájásra, valamint fogínygyulladásra.

Kesernyés íze miatt pedig nyugodtan tekinthetjük férfias ételnek.

Grapefruit

6. Spenót

A spenótot azért ajánljuk fogyasztásra, mert ez egy A- és C-vitaminban, antioxidánsokban és folsavban is gazdag, de kalóriaszegény zöldség. Ha párolva készíti el, akkor nem fog veszíteni a vitamintartalmából és  elősegíti vele a kálium felszívódását.

Ha nyersen, salátában nem érzi elég férfiasnak, akkor tekerje húsokba, és dobja a grillre!

7. Paradicsom

A paradicsom csökkenti egyes daganatos betegségek kialakulásának kockázatát. Az A- és K-vitaminban, rostban és káliumban gazdag gyümölcs hozzájárul szívműködéshez és szövetei regenerációjához. Sült krumplihoz, húsokhoz, hamburgerhez készítsen házi kecsöpöt, ami nem tartalmaz cukrot és tartósítószereket, így máris egészségesebbé teheti az ételeket!

8. Articsóka

A proteinben gazdag articsóka kétszer annyi rostot tartalmaz, mint a kelkáposzta, valamint az egyik legmagasabb proteintartalmú zöldség. Párolva érdemes elkészíteni, és szintén húsok mellé lehet tálalni a férfias gasztronómia érdekében.

Articsóka, férfias étel

9. Borsó

Ha a proteinban gazdag borsóból egy bögrényit megeszik, akkor azzal fedezi az adott napra a C-vitamin szükségletét is. A borsó rendkívüli immunrendszererősítő hatással bír, érdemes alkalmazni a megfázásos időszakokban is mártásban, levesben vagy tokányhoz.

10. Paprika

Anyagcseregyorsító hatása miatt szintén jó fogyókúrás eszköz a paprika, mely egyben C-vitaminban gazdag zöldség is. Természetes ellenfele  az influenzának és a tavaszi fáradtságnak, és mi lehetne férfiasabb annál, mint bőkezűen szórni a paprikát a húslevesbe?

11. Brokkoli

A laboratóriumi kutatások bizonyították, hogy a benne található szulforafán zsírégető, serkenti a tesztoszterontermelést, és növeli a diéta hatását. Magas C-vitamin szintje miatt is jó hatással van az immunrendszerre és kíméli az idegrendszert is. Rossz a sajtója, ezért sokan nem szeretik, de sajttal, tejföllel összesütve mennyei étel lehet!

12. Kovászos uborka

Alacsony kalóriatartalom, rengeteg rost, ecet – gondolta volna, hogy az egészségre nézve is verhetetlen a párosítás? A savas ételek ugyanis bizonyítottan 40%-kal növelik a szénhidrátok elégetésnek sebességét, és a kovászos uborka élen jár ebben. Ha már elcsábult egy (kevésbé egészséges) sült kolbászra fehér kenyérrel, feltétlenül harapjon mellé kovászos uborkát is, hogy enyhítse a káros hatásokat!

13. Hagyma

A hagymát intenzív edzés mellett kifejezetten ajánljuk, persze csak utána, az edzőtársak érdekében. Gazdag kvercetinben, ami segíti a vérkeringést, égeti a zsírsejteket, valamint meggátolja, hogy újak termelődjenek. Jótékony hatással van a vérnyomásra, mert koleszterinszint csökkentő hatása van. Egyértelműen helye van a férfias ételek listáján.

14. Rizs

A rizs káliumban, magnéziumban, vasban, és rostokban gazdag étel. Mivel fogyasztása során telítettségérzetet érzünk – hamarabb, mint a legtöbb étel esetén – ezért megkönnyíti a fogyást. A fehér, hántolt rizs közel 20 vitamint, ásványi anyagokat, vasat és cinket is tartalmaz. Köretként mindenhez illik.

15. Tojás

A tojás a magas E-vitamin és szelén tartalma miatt csökkenti a krónikus megbetegedések kockázatát. Az A-vitaminnak jó hatása van a bőr és a haj egészségére, a látószervek épségét is biztosítja, illetve nagy mértékben támogatja az immunműködést. Erősíti a szívet, a fogat és a csontokat. Javítja a memóriát és energikussá tesz. Teltségérzetet okoz, akár a rizs, ezért remek fogyókúrás étel. Egy nagy adag rántotta pedig igazán férfias!

Férfias ételek tojás

16. Gomba

Nagyon egészséges étel, persze nem rántva, olajban kisütve, hanem inkább párolva vagy grillezve. Magas fehérjetartalma mellett minimális szénhidrátot tartalmaz, és egyáltalán nincs benne zsír. Olyan enzimekben és rostokban gazdag, melyeknek koleszterin- és vérnyomáscsökkentő hatása van.

Elősegíti a szív- és érrendszer optimális működését, rákmegelőző hatással rendelkezik, csökkenti a cukorbetegség és az elhízás kockázatát. Vasban gazdag étel, így óvja a vér egészségét is, amivel remekül lehet ellensúlyozni más férfias ételek, például a vörös húsok hatásait.

A gombában található kalcium jó hatással van a csontok állagára, és foszforral együtt a vitamin felszívódását is segíti. A gombát is előszeretettel alkalmazzák a népi gyógyászatban, természetes antibiotikumként is hathat.

17. Hal

Számos érv szól amellett, hogy rendszeresen fogyasszon halat. Könnyen emészthető, komplex fehérjeforrás, igen magas a tápértéke, mégis alacsony zsírtartalmú étel. Kifejezetten ajánlottak a tengeri halak, mert ezek a legkedvezőbb zsírsav-összetételűek.

Az omega-3-zsírsavak csökkentik a vérrögképződés, valamint a szív-érrendszeri megbetegedések kockázatát, melyek a vezető halálokokként szerepelnek a férfiak körében. Helyrehozza a koleszterin problémákat is. A- B- és D-vitaminban, valamint ásványi anyagokban gazdag étel.

18. Áfonya

Az áfonya gazdag antioxidánsban, ezért segít megelőzni a szívbetegségek, a stroke és a rák kialakulását, és az érelmeszesedést is. Káliumban, kálciumban és C vitaminban gazdag gyümölcs. Elsőre talán nem tűnik túl férfiasnak, de vadhússal kombinálva máris macsóbb!

19. Datolyaszilva

Gazdag C-vitamin tartalma mellett karotinoidokat és katekineket tartalmaz, melyek csökkentik a zsírsejtek termelődését, és óvják a májat az elzsírosodástól. Füstölt sajtok, sonka mellé, esti italozáshoz és baráti beszélgetésekhez remek kísérő.

Datolyaszilva, más néven kakiszilva

20. Görögdinnye

Annak ellenére, hogy magas a cukortartalma, szabályozza zsírháztartást, aktív sportolóknak pedig azért ajánlott, mert a legújabb kutatások szerint csökkenti az izomlázat. Remek választás strandra, néhány intenzív hossz leúszása után.

21. Bogyós gyümölcsök

A bogyós gyümölcsök polifenolban gazdagok. Ez az összetevő többféleképpen is segíti a fogyást: támogatja a zsírégetést és megakadályozza további felhalmozódást. Érdemes az edzés utáni turmixba dobálni belőlük párat.

22. Görög joghurt

A benne lévő baktérium jótékony hatással van az emésztésre és segít a fogyásban, ráadásul erősíti az immunrendszert is. Rengeteg férfias recept alapanyaga, mivel számtalan módon variálható.

23. Meggy

Az antioxidánsokban gazdag gyümölcs jó hatással van a szívre és a testsúlyra, a meggyszósz szintén remek kiegészítése a vörös húsoknak.

24. Banán

Magas a káliumtartalma, támogatja az izmok gyors fejlődését és regenerálódását, ugyanakkor magas cukortartalma miatt aktív edzés mellé ajánlott fogyasztani. Szintén jól belekeverhető a különböző turmixokba.

25. Alma

Magas a rosttartalma, de rendszeres fogyasztása azért is javasolt, mert jelentős szerepe van a viszcerális zsír elleni küzdelemben is. Nem véletlenül mondják, hogy napi egy alma az orvost távol tartja!

Mitől férfi a férfi?

Leginkább attól, hogy férfinak érzi magát:) Természetesen ahány férfi, annyiféleképpen értelmezhetjük a férfiasságot, és ezáltal a férfias ételeket is, nincs egyetlen általános definíció. Mi mindenesetre összeszedtünk néhány ismérvet a férfiasságról és a férfi eleganciáról – olvassa el alábbi cikkeinket is!

Ezek is érdekelhetik még…

Az Ön kosara0
A kosár üres.
Vásárlás folytatása
0