Oldal kiválasztása

Katt ide: ... ajándékba kap egy inget!

Üzleti könyvek: a 12 legjobb írás

Fontosság I Típusok I TOP üzleti könyvek

Egy vállalkozónak, de egy sikerre vágyó vezetőnek, beosztottnak is mindig fejlesztenie kell magát, és mindig naprakésznek kell lennie a szakmájában. Mindig kellenek az új ötletek is, hogy a folyton kattogó fogaskerekek lendületet kaphassanak, és tovább fejlődhessen a cég. A jól megválasztott üzleti könyvek olvasása különböző területeken tesznek hozzá a kreatív folyamathoz. Lássuk, milyen típusai léteznek ezeknek a könyveknek és melyek azok, amelyeket biztosan érdemes leemelni a polcról!

Miért fontosak az üzleti könyvek?

Egy jól menő vállalkozás alapja a szakmai tudás. Ám önmagában nem elegendő ahhoz, hogy hosszú távon is sikeres legyen egy cég függetlenül attól, hogy egyszemélyes vállalkozásról, családi bizniszről vagy akár egy több embert foglalkoztató vállalatról van szó. Hiszen míg az életrajz alapú könyvek inspirációt adnak, addig az önfejlesztő könyvek motivációt kínálnak, magabiztosabbá tesznek, ráadásul rengeteg új ötletet adhat akár egy mondat vagy gondolat is. Amikor egy ilyen könyv hatása alá kerül valaki, akkor nem ritka, hogy akkor is ezen jár az agya, amikor éppen nem forgatja a lapokat. Ezek a könyvek tehát folyamatosan dolgoznak az olvasóban, ami éppen így van jól!

Milyen típusú üzleti könyvek vannak?

Az üzleti típusú könyveket különböző kategóriákba sorolhatjuk:

üzleti könyvek kupacban
Forrás: Canva
  • Önfejlesztő
    Az önfejlesztő könyvek önmaga megismerésében és a megfelelő célok kitűzésében nyújtanak segítséget úgy, hogy közben könnyebbé teszi az ember számára a mindennapokat.
  • (Ön)életrajzi könyvek
    Amikor valaki a saját sikeréről ír, vagy mások írnak a sikereiről, az önmagáért beszél, különösen, ha az illető például éppen Steve Jobs vagy Nicola Tesla. Ők már bizony határozottan letettek valamit az asztalra, a titkukra pedig nem kérdés, hogy mindenki kíváncsi.
  • Értékes tudást adó könyvek           
    Olyan kötetek, amik konkrét ötleteket adnak a vállalkozás fejlesztéséhez, például segítenek több követőt szerezni a közösségi oldalakon, jobban megfogni a potenciális vásárlókat néhány egyszerű marketing fogással vagy éppen új ügyfeleket szerezni.

Mi a jó üzleti könyv ismérve?

A legjobb könyvek mindig azok, amik magával ragadják. Egy igazán jó üzleti könyvet nem hobbiból olvas az ember, mégis annyira izgalmas, hogy gyakorlatilag le sem tudja tenni. Ehhez pedig arra van szükség, hogy megtalálja a széles választékból azt, amire éppen szüksége van. Legyen szó konkrét tippekről vagy éppen saját sztori elmeséléséről, mindenki máshogy találhatja meg azt a tudást, ami neki kell.

Melyek a legjobb üzleti könyvek?

Bár nem könnyű csupán néhányat kiválasztani a széles üzleti könyv kínálatból, az alábbiak valódi klasszikusnak számítanak ebben a kategóriában.

1.Napoleon Hill – Gondolkozz és gazdagodj!

Alapmű, ami nagyon hamar sikerkönyv lett. A lapjain világszerte elismert üzletemberek, alkotók, vállalkozók, sikeres emberek osztják meg a gondolataikat, amelyek során többek között arra keresi a választ, hogy mitől lesz egyik ember sikeresebb, mint a másik.

2. Stephen R. Covey  – A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása

Bár hihetetlennek tűnik, de ez a könyv harminc éve van jelen az életünkben, ami önmagáért beszél. Lapjain a tisztesség, az őszinteség és az emberi méltóság időtlen elveire összpontosít. Azt hangsúlyozza, hogy senki sem számíthat tartós sikerre, ha nem képes hatékonyan vezetni saját magát és nem tud eredményesen együttműködni másokkal.

3. Angela a Duckworth – Grit, a kitartás ereje

Ez a kötet valódi motiváció, amely a célok elérésére sarkalja az olvasót. A könyv borítója szerint: „Pszichológusok évtizedek óta keresik a siker titkát, de Angela Duckworth az, aki végül megtalálta.”

4. Robert T. Kiyosaki – Gazdag papa, szegény papa

Mit tanítanak a gazdag szülők gyermekeiknek a pénzről, amit a szegények és a középosztálybeliek nem tanítanak meg? Mi az a tudás, amivel felvértezve a gazdag gyerekek eleve sikerre vannak ítélve? Ez a könyv erre a kérdésre ad választ és eltörli azt a mítoszt, amely szerint a magas jövedelem és a jó iskola az egyetlen út a gazdagsághoz.

5. Eric Ries – Lean startup

A Lean filozófiára épülő Startup-menedzsment ma már fogalom. E könyv által megtudhatja, hogyan használhatja a tudományos módszert a vállalkozása irányítására, anélkül, hogy azt a csőd szélére juttatná.

6. Robert B. Cialdini – Hatás – A befolyásolás pszichológiája

Ez a könyv óriási siker volt már a kezdetektől, titka pedig abban rejlik, hogy képet ad arról, hogy hogyan működnek az emberek. Mitől mondanak igent valamire, vagy hogyan engednek egy reklám csábításának? Elárulja azt is, hogy miként győzhet meg valakit olyan elképzelésekről, melyeket korábban egyáltalán nem támogatott?

7. Walter Isaacson – Steve Jobs

üzleti könyvek gyűjtemény
Forrás: Canva

A legendás Steve Jobs titkára mindenki kíváncsi, ezért ez a könyv nem hiányozhat a polcáról. Az Apple és a Pixar társalapítójával a könyv szerzője több, mint 40 alkalommal beszélgetett, ráadásul az írásában megszólalnak családtagjai, barátai, kollégái, üzlettársai is.

8. Mark Manson – A „Lesz*rom” rafinált művészete

A cím önmagáért beszél, a szerző pedig nem tart zsebkendőt a szája elé a későbbiekben sem.

 „Dugják fel a pozitivitást. Lássuk be, az élet tele van szarral, és ezt tudomásul kell venni.” – írja a sztárblogger. Úgy véli, hogy ha valaki elfogadja a korlátait, akkor megtalálja azt az erőt, amire szüksége van. Hisz olyan sok minden van, amivel felesleges törődnek az emberek. Csak rá kell jönni, mire érdemes az energiát fordítani, és mi az, ami teljesen lényegtelen. Így lehet átgondolni saját értékeinket és legfontosabb dolgainkat.

9. Sean Covey, Chris McChesney, Jim Huling – A megvalósítás 4 alapszabálya – 4 DX

A megvalósítás 4 alapszabálya, vagyis:

  1. a fókusz,
  2. az „emelőhatás”
  3. a „bevonódás”
  4. és az „elszámoltathatóság”

alapelve egy mindenki számára könnyen alkalmazható módszer. Segíti a hatékony üzleti stratégia kialakítását, a célok elérését és azoknak a szokásoknak és viselkedésformáknak a kifejlesztését, melyek ezt támogatják.

10. Porkoláb Imre, Porkoláb- Minarik Annamária – Vállalati gerillák – változz, változtass, vezess a káosz küszöbén

Ön is kíváncsi, hogy mi a titka a minden időben sikeres vállalkozásoknak? Hogyan lehet stabilan vezetni? Miként lehet megteremteni az innováció táptalaját és, hogy miként motiváljon másokat? Akkor ezt a könyvet kifejezetten ajánljunk Önnek!

11. Jim Collins – Jóból kiváló

Ha valami jó, akkor az nem kiváló. Sokan megelégszenek a jóval, és kényelmesen hátradőlnek. De mi van, ha ennél többet szeretne? Jim Collins és 20 fős csapata arra a kérdésre keresték a választ, hogy mitől lesz egy cég vagy egy szervezet kiemelkedő.

12. Mike Michalowicz – Első a profit

Miért van az, hogy a KKV-k túlnyomó többsége ahelyett, hogy profitot termelne, hónapról-hónapra a kiadásaik fedezetének előteremtésével küszködik? Erre a kérdésre keresi a választ, és kínál megoldást a szerző az “Első a profit” című könyvében.

A könyveket érdemes újra és újra elolvasni, de ha úgy érzi, nincs már szüksége egy-egy kötetre, a felesleges könyvek felhasználásában is segítünk. Amennyiben pedig az üzleti könyvek után egy kis kikapcsolódásra vágyik, érdemes megnéznie a divatkönyvekről szóló cikkünket is!

Ezek is érdekelhetik még…

Az Ön kosara0
A kosár üres.
Vásárlás folytatása
0